Wydanie: PRESS 12/2014

Jak dobrze być sąsiadem

Działania na rzecz społeczności lokalnych dobrze jest zweryfikować w dialogu społecznym – albo od niego zacząć

Obietnice pozyskania inwestycji były jednym z motywów przewodnich ostatniej kampanii wyborczej do rad gmin. Nowy zakład produkcyjny czy magazyn to bowiem dodatkowe miejsca pracy i pieniądze w samorządowej kasie. Ale też często kłopoty, gdy mieszkańcy zaczynają protestować. – Brak akceptacji społecznej dla inwestycji może ją nawet wstrzymać – mówi Patrycja Kasprzyk, specjalista koordynujący w dziale public relations spółki Volkswagen Poznań. Firma ta szykuje się właśnie do rozbudowy fabryki w Antoninku, dzielnicy Poznania. Stało się to możliwe dopiero wtedy, gdy dzięki intensywnemu dialogowi przekonano do niej sąsiadów.

Dialog społeczny prowadzi jeszcze niewiele firm – głównie te, które planują inwestycje. W ten sposób zdobywają przychylność albo chociaż neutralność sąsiadów. Tymczasem to także dobry sposób weryfikacji działań CSR na rzecz społeczności lokalnej.

Agnieszka Olbrot

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.