Wydanie: PRESS 04/2014

Target miejski

Jeśli mieszkaniec dużego miasta czymś się interesuje, wiedzy o tym szuka w mediach i Internecie. Dlatego w dotarciu do tej grupy odbiorców pomaga specjalizacja tematyczna

Mediom stawiającym przede wszystkim na odbiorców wielkomiejskich można pozazdrościć. Odbiorcy ci to w ok. 75 proc. osoby z co najmniej średnim wykształceniem, 30 proc. z nich liczy od 25 do 34 lat. Przede wszystkim zaś są to pracujący w wielkich miastach i osiągający często dochody powyżej średniej krajowej. Zatem jest to grupa najatrakcyjniejsza dla zdecydowanej większości reklamodawców, którzy korzystają z mediów, by za ich pośrednictwem dotrzeć do potencjalnych klientów.

Nic dziwnego, że nowe oferty mediów kierowane są głównie do tej właśnie grupy. Przykładem choćby „Metro na Szpilkach” – bezpłatny kwartalnik, przygotowywany przez zespół dziennika „Metro” i serwisu Metromsn.pl. To adresowane do kobiet pismo jego wydawca, Agora SA, kolportuje tylko w ośmiu największych polskich miastach. Pomysł na zarabianie wyłącznie na reklamach skierowanych do mieszkanek tych ośrodków okazał się najwyraźniej trafiony – w marcu ukazał się już trzeci numer magazynu. O sukcesie może też mówić Motor-Presse Polska, wydawca skierowanego również do mieszkanek aglomeracji dwumiesięcznika „Women’s Health”, którego pierwszy numer z sierpnia ub.r. sprzedał się powyżej oczekiwań: Krzysztof Komar, prezes wydawnictwa, zakładał, że sprzedaż ta wyniesie ok. 50 tys. egz., a była o 30 tys. wyższa. Do wielkomiejskiego odbiorcy kierowane są również np. kulinarno-lifestylowy dwumiesięcznik „Kukbuk” (wychodzi od listopada 2012 roku), ekskluzywny bezpłatny miesięcznik „Pragnienie Piękna” (także od listopada 2012 roku) czy wydawany w dwóch językach (polskim i angielskim) lifestylowy bezpłatny kwartalnik „Premium Magazine”.

To jednoznacznie pokazuje, że oferta dla odbiorców mediów z wielkich miast jest coraz szersza. Dlatego adresowane do nich już istniejące stacje telewizyjne i radiowe oraz tytuły prasowe wciąż muszą zabiegać o ich uwagę i lojalność.

Dorota Przybysz

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.