Wydanie: PRESS 04/2014

Ranking blogów technologicznych

Rozwój technologiczny nabrał niesamowitego tempa. Codziennie pojawiają się nowe urządzenia lub udoskonalone wersje już istniejących. Coraz trudniej nie tylko za tymi zmianami nadążyć, ale i je zrozumieć. Postanowiliśmy sprawdzić, jak świat technologii opisują i tłumaczą blogerzy. I w jakim stopniu mogą pomóc swoim czytelnikom oswoić zmiany.
Poprosiliśmy dziennikarzy zajmujących się zawodowo nowymi technologiami o wskazanie, ich zdaniem, najlepszych blogów (z wyłączeniem platform blogowych traktowanych jako jeden blog) na ten temat. Najlepszych, czyli najbardziej merytorycznych, wartych polecenia i specjalistom czy pasjonatom, i laikom. Jurorzy wskazali najpierw 17 najlepszych blogów: znalazły się tu blogi osób zarówno piszących ogólnie o nowych technologiach, jak i tych przybliżających czytelnikom zagadnienia z jakiegoś wycinka świata technologii, np. bezpieczeństwa w sieci, technologii telewizyjnych czy internetowych. Następnie jurorzy ocenili każdy blog, przyznając punkty od 0 do 10 w każdym z pięciu kryteriów. W sumie dany blog mógł otrzymać 300 punktów. Poniżej prezentujemy 10 blogów z najwyższą punktacją.

Jury

- Marek Konderski, redaktor naczelny „PC Format”
- Krzysztof Kurek, prowadzący program „Technologika” w Radiu Zet
- Piotr Stasiak, szef online Newsweek.pl
- Tomasz Bitner, redaktor naczelny „Computerworld”, szef redakcji business media w IDG Poland
- Paweł Paczuski, redaktor naczelny „Komputer Świat”
- Marcin Powęska, dziennikarz działu Nowe technologie Interia.pl

Kryteria oceny

Pomysł na bloga – czy widać jakiś pomysł/ideę, która przyświeca autorowi, jakiś cel pisania bloga
Poziom merytoryczny – czy blog niesie z sobą coś nowego, poszerza wiedzę odbiorcy, a autor zna tematykę, o której się wypowiada
Zawartość – zrozumiały język, dobry styl, wciągający sposób przekazywania treści, stosowanie różnych form (wpisy, grafiki, zdjęcia, filmy)
Aktualność – czy blog jest pisany na bieżąco, a jego zawartość nadąża za nowościami na rynku
Interaktywność – czy blog wywołuje reakcje odbiorców (komentarze) oraz czy autor je śledzi i na nie reaguje

Anna Gryczman, Joanna Sędek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.