Wydanie: PRESS 04/2014

Małe, ale własne

Rynek prasy maleje, ale nadal powstają nowe tygodniki lokalne. I większość z nich nie pada

Na lokalnych rynkach walka o czytelnika trwa w najlepsze. Tylko w dwóch ostatnich latach w Polsce powstało ponad 20 tygodników lokalnych. Jak policzyliśmy, 16 należy do niezależnych wydawców i nadal się ukazuje. Co ciekawe, nie były pierwszymi tytułami na swoim terenie – mają już lokalną konkurencję: samorządową bądź niezależną.

Większość nowych tygodników ukazuje się w południowej Polsce. Zatrudniają od dwóch do siedmiu dziennikarzy i zwykle dwóch lub trzech handlowców od sprzedaży reklam. Ich potencjał czytelniczy stanowią miasta, gminy i powiaty liczące od 40 tys. do ponad 600 tys. mieszkańców, przy czym żadna z tych gazet nie jest wydawana w mieście wojewódzkim. O tym, że przetrwały na rynku, zdecydowało kilka czynników.

Anna Małuch

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.