Wydanie: PRESS 12/2016

Wygrane emocje

W kampaniach wykorzystujących tegoroczne wydarzenia sportowe najwięcej osiągnęły firmy, które działały długofalowo.

Raz na cztery lata mamy rok z piłkarskimi mistrzostwami Europy oraz letnimi igrzyskami olimpijskimi – imprezami nie tylko skupiającymi uwagę kibiców, ale i dopingującymi do wzmożonych wysiłków tych, dla których jest to czas intensywnej pracy marketingowej. W Polsce bardziej nośny okazał się turniej piłkarski.

Marketerzy największych firm chcących promować się poprzez sport niemal przez cały rok pracowali pełną parą. Przez wiele tygodni oglądaliśmy więc np. trenera Adama Nawałkę zachwalającego usługę Fair Play, Roberta Lewandowskiego wystrojonego w garnitury Vistuli, Grzegorza Krychowiaka polecającego telewizory Samsunga.

Jednak największy kapitał zbili ci, którzy nie prowadzili działań ad hoc, tylko starannie wszystko zaplanowali. Przed Euro 2016 i igrzyskami w Rio pisaliśmy w „Press”, jak wielkie polskie firmy planowały wykorzystać oba wydarzenia i tematykę sportową w celach marketingowych. Po pół roku sprawdziliśmy, co im się udało.

Maciej Weber

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.