Wydanie: PRESS 04/2016

Formuła na te czasy

Portale deklarują, że nie chcą robić telewizji bis, ale w jednym muszą ją naśladować – dostarczać wiarygodne dane o widowni. Inwestycja w wideo to dla portali wielomilionowe wydatki, a stawki za reklamę w Internecie wciąż są dalekie od telewizyjnych.

Były prezydent Lech Wałęsa po ujawnieniu teczek TW „Bolka” pierwszego wywiadu po przylocie do Polski udzielił nie telewizji informacyjnej, tylko medium internetowemu – Wirtualnej Polsce. Rozmowa przeprowadzona przez Jacka Żakowskiego z „Polityki” na żywo odtworzona została 380 tys. razy, a w niecałe 24 godz. cały zapis i fragmenty – już blisko 1,3 mln.

Tomasz Lis po tym, jak przestał prowadzić swój program w TVP 2, zadebiutował z autorskim formatem w Grupie Onet-RASP. W ciągu kilkunastu dni pierwsze trzy wydania „Tomasz Lis.” osiągnęły ponad 6 mln odtworzeń.

W zeszłym roku oba portale – WP i Onet – organizowały m.in. specjalne programy wideo towarzyszące wyborom prezydenckim i parlamentarnym, które wcześniej robiły tylko stacje telewizyjne i radiowe.

– Obserwując to, co się dzieje na świecie, trudno stać obok i nie zauważyć trendu wideo, istotnego elementu rozwoju nie tylko dla portali, ale i całego rynku internetowego – tłumaczy Sabina Lipska, group director video w Grupie Onet-RASP. Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Grupie Wirtualna Polska, zaznacza: – Wideo to jeden z filarów naszej strategii i przyszłość Internetu. Ale nie chcemy powielać tego, co robią telewizje. Chcemy znaleźć formułę odpowiadającą oczekiwaniom współczesnego widza, formułę na te czasy.

Według Jarosława Paczka, digital platforms senior managera w domu mediowym MEC, decyzje wydawców tylko potwierdzają wzrost znaczenia treści wideo, zarówno z perspektywy użytkownika, jak i reklamodawcy. – Największe polskie portale przyspieszyły z inwestycjami w tej kategorii, stąd transfery gwiazd i produkcje kolejnych autorskich programów. Jest to związane także ze wzrostem budżetów w kategorii e-wideo, już dziś są one większe niż inwestycje reklamowe w dzienniki – zauważa Paczek.

Maciej Kozielski

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo