Wydanie: PRESS 11/2015

Platformy do wydań cyfrowych

Przed wyborem dostawcy wydania cyfrowego redakcja musi się zastanowić, jak zasobny ma portfel i jakich funkcji e-gazety potrzebuje.

Narzędzia do digital publishingu oferowane przez polskie firmy różni równie wiele, co redakcje z nich korzystające. Bo jak porównać rozwiązania oferowane przez Teonite, które przygotowało narzędzie zintegrowane z redakcyjnym CMS „Polityki” i za wdrożenie projektu oczekuje minimum 50 tys. zł, z „JazzPress”, który za pomocą PressPad wrzuca czyste pliki PDF do sklepu AppStore, a za usługę jako fundacja non profit płaci reklamami w barterze?

Czasami nawet jedna cecha może zmieniać wiele w sposobie korzystania przez czytelników z czasopisma. Na pierwszy rzut oka rozwiązania oferowane przez ADPS i Aquafadas są bardzo podobne, choć wydawcy zwracają uwagę, że ten drugi bywa korzystniejszy finansowo. Wydania cyfrowe stworzone w Aquafadas potrafią jednak mieć nawet kilkaset megabajtów, podczas gdy te z ADPS najczęściej mają kilkanaście. A to przy tanim pakiecie Internetu w urządzeniu mobilnym może mieć znaczenie.

Jakub Mejer

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.