Wydanie: PRESS 07-08/2014

Bez ekościemy

Gniazda dla bocianów, torby szyte z banerów reklamowych, owoce za odpady – działania PR wokół akcji ekologicznych są coraz ciekawsze

Turysto! Szanuj środowisko!” – pod takim hasłem ruszyła pod koniec kwietnia br. tegoroczna akcja „Sprzątanie świata”, która niegdyś była najbardziej rozpoznawalną ekologiczną kampanią społeczną w Polsce. Tymczasem według danych Instytutu Monitorowania Mediów od kwietnia ukazały się na ten temat zaledwie 22 artykuły. Jak podejrzewa dr Anna Jupowicz-Ginalska z Zakładu Public Relations i Marketingu Medialnego na Uniwersytecie Warszawskim, na malejące zainteresowanie mediów tą akcją mogą wpływać coraz ciekawsze proekologiczne projekty polskich firm. Bo te wychodzą poza tradycyjną reklamę i standardowe public relations – edukując, angażując i namawiając do działania. – Akcje, eventy i niestandardowe działania stały się wręcz modne i konieczne. Tym bardziej że brak nastawienia „eco friendly” potrafi dotkliwie zaszkodzić przedsiębiorstwu. Dlatego różnego rodzaju organizacje przykładają dużą wagę do ekologii: zarówno w zakresie swojej oferty produktowej czy usługowej, jak i w ramach działań komunikacyjnych – mówi dr Jupowicz-Ginalska. Ponieważ liczba akcji proekologicznych rośnie z roku na rok, wygrywa ten, kto zbuduje wokół nich ciekawy przekaz. Firmy prześcigają się więc w pomysłach.

Piotr Zieliński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.