Wydanie: PRESS 12/2012

Top 5 teamów kreatywnych

Branża ocenia, kto stoi za najlepszymi kreacjami ostatnich lat

Który z teamów kreatywnych jest najwyżej ceniony w branży reklamowej? Chcąc uzyskać odpowiedź na to pytanie, zaprosiliśmy do udziału w stworzeniu takiego rankingu 16 uznanych dyrektorów kreatywnych polskich agencji. Przy czym ocenę teamów prowadziliśmy według zasady „Po owocach ich poznacie”. Każdego jurora poprosiliśmy więc o wskazanie maksymalnie pięciu kampanii (konceptów kreatywnych) z lat 2010–2012, które jego zdaniem były najlepsze i szczególnie zapadły w pamięć. Przy czym żaden z dyrektorów nie mógł zgłosić kreacji przygotowanych przez własną agencję. W ten sposób uzyskaliśmy wyjściową pulę 58 kampanii autorstwa kilkudziesięciu teamów – do drugiego etapu zakwalifikowaliśmy kilkanaście kreacji: te, które wskazało co najmniej trzech dyrektorów kreatywnych. Następnie weryfikowaliśmy uznanie jakości tych kreacji, sprawdzając, ile otrzymały nagród i wyróżnień w największych polskich i zagranicznych konkursach reklamowych w latach 2010–2012. W wyniku tego wyłoniliśmy pięć teamów, które z jednej strony zdobyły najwięcej wskazań od dyrektorów kreatywnych (to decydowało o kolejności w rankingu), z drugiej – otrzymały najwięcej branżowych nagród (kryterium uzupełniające, potwierdzające wskazania). Trzeba zaznaczyć, że uznanie czterech dyrektorów kreatywnych zdobyli autorzy ostatniej kampanii przygotowanej dla Fundacji Synapsis – „Autyzm wprowadza w błąd” – Weronika Majchrzak z PZL i reżyser Tomasz Goldbaum-Wlaziński – i była ona też kilkakrotnie nagradzana. Ponieważ jednak nie jest to stały team (współpraca dotyczyła wyłącznie tej kampanii), nie uwzględniliśmy go w końcowym zestawieniu. 

Ranking budowaliśmy na podstawie kreacji z ostatnich trzech lat, nie ma więc w nim słynnych teamów kreatywnych, których pomysły przeszły już do historii polskiej reklamy. Mamy nadzieję, że docenione tu przez 16 jurorów kampanie nie są jednorazowym objawieniem talentu teamów z naszego Top 5 – i to te zespoły będą historię polskiej reklamy pisały nadal.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.