Wydanie: PRESS 12/2012

Papier + WWW = zasięg

Wyniki łączonych badań czytelnictwa gazet drukowanych i ich stron internetowych w Wielkiej Brytanii przeczą twierdzeniu, że czytelników tradycyjnych tytułów ubywa

Pierwsze wyniki połączonych badań czytelnictwa prasy National Readership Survey (NRS) i badań witryn internetowych UKOM/Nielsen opublikowano w Wielkiej Brytanii 10 września – nazwano to badanie NRS PADD (Print and Digital Data). W przypadku czytelnictwa gazet drukowanych obejmowały okres kwiecień 2011 – marzec 2012, a w przypadku ich witryn internetowych – kwiecień 2012. Drugie tego typu badanie, w którym dane NRS dotyczyły okresu lipiec 2011 – czerwiec 2012, a dane UKOM/Nielsen – lipiec 2012, ukazały się sześć tygodni później. Oba badania NRS PADD objęły kilkaset tytułów drukowanych, ich strony WWW i największe portale internetowe, na których ukazują się artykuły z tych pism. Rezultaty pokazują, że choć sprzedaż egzemplarzowa gazet drukowanych spada, czytelników tych tytułów wcale nie ubywa. – Po ponad dziesięciu latach systematycznych spadków sprzedaży prasy okazuje się, że czytelnicy po prostu zamienili wydania papierowe na newsy online – tłumaczy Mike Ironside, dyrektor zarządzający NRS. – Przykładem może być segment dzienników opiniotwórczych, których wspólne czytelnictwo w druku i Internecie porównywalne jest do tego z 2000 roku – dodaje.

Weźmy dziennik „The Daily Telegraph”. Jego całkowity zasięg druku i strony internetowej wynosi ok. 1,92 mln osób dziennie, z czego 1,38 mln stanowią czytelnicy wydania drukowanego, a 540 tys. wersji online. Z tego współczytelnictwo, czyli liczba czytelników wydania drukowanego, którzy czytają także witrynę WWW dziennika, wynosi ok. 100 tys. Dla porównania: dziesięć lat temu, w grudniu 2002 roku, średnia sprzedaż drukowanego „The Daily Telegraph” wynosiła 923 tys. egz. (dane ABC), a czytelnictwo – ok. 1,4 mln osób.

Katarzyna Kopacz, Londyn

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.