press
19.11.2017 niedziela
PressPresserwisPress CupGrand PressGrand Press PhotoKontakt
GrandFront 2005
A A A Drukuj Wyślij
Duży Format" i "Puls Biznesu" zwyciężyły w konkursie Grand Front 2005
"Duży Format" (dodatek "Gazety Wyborczej"), w kategorii czasopisma opinii i "Puls Biznesu" w kategorii gazety otrzymały nagrody główne Grand Front 2005 w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku. Przyznano także pozaregulaminową Nagrodę Specjalną Grand Front 2005 dla dziennika "Rzeczpospolita" za redesign gazety.

Nagrody przyznane zostały po raz czwarty. Do konkursu na najlepszą okładkę czasopism i jedynkę w przypadku gazet we wszystkich kategoriach w tym roku nadesłano 546 zgłoszeń, czyli prawie o połowę więcej niż w przed rokiem. Wiele okładek nawiązywało do największych wydarzeń minionego roku – przede wszystkim do śmierci Jana Pawła II i wyborów parlamentarnych oraz prezydenckich.
Nagradzało 22-osobowe jury, w skład którego weszli znawcy grafiki prasowej – dyrektorzy artystyczni wydawnictw i agencji reklamowych, wykładowcy uczelni artystycznych, fotograficy, graficy i wydawcy. Jury oceniało m.in. spójność przekazu wizualnego, poziom realizacji graficznej, zgodność stylistyczną z charakterem tytułu i wartość okładki jako opakowania tytułu. W tym roku w poszczególnych kategoriach nie ma drugiego i trzeciego miejsca, tylko wyróżnienia dla wszystkich nominowanych.
Nagrodę Grand Front 2005 wśród gazet ”Puls Biznesu” dostał po raz trzeci, tym razem za okładkę (nr 206) ze zdjęciem Lecha Kaczyńskiego na tle godła Polski. Jej autorem są Jacek Utko i Witold Rozbicki. Nagrodzona w kategorii czasopisma okładka ”Dużego Formatu” (nr 637) prezentuje siedzącego na wysokim krześle Władysława Bartoszewskiego. Autorami są Jacek Konarowski i Tomasz Korwin-Szymanowski. Zwycięskie okładki są stonowane. – Na co dzień w kioskach spotykamy się z pismami, które są obłożone wieloma rygorami: muszą być kolorowe, błyszczące, bo magazyny to coraz częściej po prostu produkty. Dlatego wyróżniliśmy tych, którzy robią coś innego. Okładka ”Dużego Formatu” jest minimalistyczna, ale w tym właśnie jej siła i wyjątkowość – mówi Michał Piekarski, dyrektor kreatywny w G+J Polska.
W kategorii czasopisma opinii zwyciężył ”Duży Format”, a wyróżnienia otrzymały ”Przekrój” za okładki numerów 15. i 50., ”Polityka” nr 48 i ”Forum” nr 5 i 49. Wśród gazet ogólnopolskich zwyciężył wspominany ”Puls Biznesu”, a wyróżnienia otrzymały ”Dzień Dobry” nr 26 i 33, ”Metro” nr 522, ”Gazeta Wyborcza” nr 272 i ”Puls Biznesu” nr 64. W kategorii gazety regionalne za najlepszą uznano okładkę wydania specjalnego ”Gazety Krakowskiej” z 8 kwietnia, a wyróżniono następujące tytuły: ”Nowa Trybuna Opolska” nr 78, wydanie specjalne ”Życia Warszawy” z 3 kwietnia, ”Gazeta Olsztyńska” nr 22, ”Dziennik Bałtycki” nr 71 i 202. Za najlepszą okładkę w kategorii czasopisma lifestylowe nagrodzone zostało ”Zwierciadło” nr 3, a wyróżnienia dostały ”DosDedos” nr 68, ”Dzień Dobry Flash” nr 1, ”Pani” nr 12, ”Exklusiv” nr 32 i ”Laif Style” nr 7. Wśród czasopism people zwyciężyły ”Wysokie Obcasy” nr 299, a wyróżnione zostały: także ”Wysokie Obcasy” nr 336, ”Wróżka” nr 3, ”Gala” nr 48/49, wydanie specjalne ”Gali” nr 3 i ”Feniks” nr 1. Za okładkę roku w kategorii czasopisma hobbystyczne jury uznało okładkę ”Foto” nr 11, a wyróżnienia otrzymały ”Wiedza i Życie” nr 10, ”Moda na Zdrowie” nr 11, ”Chichot” nr 1, ”Polski Katalog Snowboardowy” nr 1 i ”Fotopozytyw” nr 10. Za najlepszą okładkę w kategorii czasopisma branżowe uznana została okładka magazynu ”(op.cit.,)” nr 27, wyróżnione tytuły to ”Press” nr 5, ”ARTeon” nr 11 i 12, ”(op.cit.,)” nr 22, ”Architektura” nr 2. W kategorii tygodniki typu gazetowego zwycięzcą została okładka ”Tygodnika Powszechnego” nr 16. Wyróżnienia otrzymały: ”Kronika Tygodnia” nr 51, ”Tygodnik Powszechny” nr 26, ”Tygodnik Siedlecki” nr 40, ”Magazyn Tygodniowy” z 25 lutego oraz z 18 marca.
Okładki, które zakwalifikowały się do finału, będzie można oglądać w Zamku Królewskim w Warszawie od 27 do 29 kwietnia, a później w Empikach w całym kraju.
Laureaci otrzymali statuetki i medale autorstwa rzeźbiarki Hanny Jelonek z warszawskiej ASP. Konkurs odbył się pod patronatem ministra kultury i dziedzictwa narodowego. Nagrody sponsorowały firmy Ruch SA, Winkowski, Dom Prasy Regionalnej Mediatak, Polska Agencja Prasowa, Poczta Polska, PLL LOT, Stora Enso i Totalizator Sportowy. Patronat medialny objęły TVP 2, ”Press”, Society for New Design.

wyślij znajomemu : powrót
« poprzedni
Nagrody główne GrandFront 2005

O prasie na Press.pl

Napisz do Andrzeja Poczobuta
Rząd ujawnił listę dziennikarzy inwigilowanych przez ABW i CBA
Wyciekły dane dziennikarzy akredytowanych przez separatystów na Ukrainie
Mariusz Kamiński: za czasów rządów PO i PSL inwigilowano dziennikarzy
Wręczono Nagrody Historyczne „Polityki”
Wpisz tytuł gazety:
wyszukiwanie zaawansowane...

Najlepsze w konkursie GrandFront

w 2013 roku
w 2012 roku
w 2011 roku
w 2010 roku
w 2009 roku
w 2008 roku
w 2007 roku
w 2006 roku
w 2005 roku
w 2004 roku 
Login:
Hasło:

zapomniałem hasła
Nie masz jeszcze konta?
Załóż konto!
Press
www.press.pl
Press sp. z o.o. sp.k.
ul. Mazowiecka 63/2
60-623 Poznań
Grand Press
www.grandpress.pl
Grand Press Photo
www.grandpressphoto.pl
Presserwis
www.presserwis.pl
© Press sp. z o.o. sp.k.