Dział: IMPREZY

Dodano: Październik 01, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konferencja Top Marka 2015

W warszawskim Hotelu Hilton 30 września 2015 odbyła się debata „Ruch w komunikacji, czyli sport jako narzędzie kształtowania wizerunku marki”. Poprzedziła ona ogłoszenie wyników tegorocznego badania Top Marka dotyczącego popularności i oceny marek w prasie i Internecie.

O wykorzystaniu sportu do kształtowania wizerunku marki dyskutowano podczas eksperckiej debaty towarzyszącej ogłoszeniu wyników badania Top Marka 2015.
- Czasami zastanawiamy się, czy kibice w Polsce wiedzą, że naszą branżą nie jest siatkówka, ale informatyka. To dlatego, że nie łączymy sponsoringu sportowego wprost z naszymi produktami - mówił podczas konferencji Artur Wiza, dyrektor zarządzający, odpowiedzialny za komunikację korporacyjną Asseco Poland. - Wydajemy pieniądze głównie na drużynę mistrza Polski w siatkówce, a nie na promocję tego, co robimy - tłumaczył Wiza.
- Sport daje wiele możliwości. Jako sponsor tytularny piłkarskiej Esktraklasy, chcieliśmy szybko zbudować rozpoznawalność marki, bo wtedy dopiero wchodziliśmy z marką T-Mobile na polski rynek. I to się udało, o czym świadczyły choćby poprzednie edycje badania Top Marka - mówił Piotr Żaczko z biura komunikacji korporacyjnej T-Mobile. - Ostatnio zdryfowaliśmy z komunikacją w obrębie sportu do CSR. W projekcie "Pomoc mierzona kilometrami" zupełnie nie reklamujemy naszych usług, co fantastycznie przekłada się na zaangażowanie w mediach społecznościowych. W ostatniej edycji naszej akcji wzięło czynny udział 800 tys. osób, które są klientami różnych operatorów - kontynuował Żaczko.
- W dobie rewolucji technologicznej sponsorzy mają szansę współtworzyć nie tylko wydarzenia, ale też całe obiekty architektoniczne, które są wyjątkowe nawet na arenie międzynarodowej. Gdyby sponsor zaangażował się już na etapie współtworzenia Stadionu Narodowego, to pewnie mielibyśmy tam znacznie lespszą akustykę, ciekawszą architekturę i bardziej rozpoznawalną markę jego sponsora. Wprowadzenie marki do nazwy obiektu w momencie jego funkcjonowania nie jest już tak skuteczne – zauważył Tomasz Ziółkowski, dziennikarz, producent, twórca strategii inwestycyjnych na rynku medialnym.

- Mój największy zachwyt budzi sytuacja, gdy firma dzięki swojej strategii marketingowej tworzy coś z niczego. Przykładem jest Orlen Warsaw Marathon, który razem z PZU Maraton daje Warszawie dwa fantastyczne eventy i dziś mamy w stolicy więcej maratonów niż w Nowym Jorku czy Berlinie - zauważył Michał Pol, redaktor naczelny "Przeglądu Sportowego".
- Najważniejsze, aby wybierając dyscyplinę sportową do sponsorowania, firma robiła to zgodnie z wartościami danej marki. Jeżeli to nie będzie spójne, to może być bardziej niebezpieczne niż np. brak sukcesów sportowych sponsorowanej drużyny - mówił Sebastian Bykowski, wiceprezes Press-Service Monitoring Mediów.
- Jednak sport jest też doskonałym narzędziem do przedefiniowania marki. Trzeba sobie jednak odpowiedzieć na pytanie, jakie wartości chcemy marce przypisać i jaki mamy pomysł na osiągnięcie tego celu - podsumował Piotr Żaczko z T-Mobile.
Po konferencji wręczono nagrody przedstawicielom firm, które zwyciężyły w badaniu Top Marka 2015. Jest to projekt realizowany przez "Press" i Press-Service Monitoring Mediów. Badanie wyłania najczęściej i najlepiej opisywane marki w prasie. W każdej z branż wyodrębniono również najpopularniejsze brandy w Internecie. Nowością tegorocznej edycji była analiza informacji w mediach społecznościowych. Wyniki publikujemy na Press.pl, a pełny raport z badania w formie dodatku wydawniczego dostępny jest z październikowym wydaniem magazynu "Press". (GK)

Konferencja Top Marka 2015 (fot. Piotr Król)
Oświadczenie W.Kruk
Konferencja Top Marka 2015 (fot. Piotr Król)

(01.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.