Dział: IMPREZY

Dodano: Październik 15, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

DDB Warszawa i Starcom wygrały Effie Awards 2013

DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię "5 Stadion" dla marki Tyskie (Kompania Piwowarska) zdobyły Grand Prix tegorocznego konkursu Effie Awards. Tytuł najbardziej efektywnej agencji zdobyła DDB Warszawa, a najefektywniejszego domu mediowego - Starcom MediaVest Group.

Podczas 14. edycji konkursu Effie Awards (gala odbyła się w poniedziałek 14 października 2013 w Teatrze Wielkim w Warszawie) przyznano aż sześć złotych Effie, 13 srebrnych i 19 brązowych.
Złoto zdobyły: Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska, 180 heartbeats + Jung v. Matt za kampanię "150 godzin" dla General Motors Poland; Brain i Lowe Media za kampanię "Lepiej pożyczyć z banku" (ING Bank Śląski); MediaCom Warszawa i Grey Group Poland za "Relaunch Pharmatonu Geriavit" (Boehringer Ingelheim); DDB Warszawa, Stacom MediaVest Group, Tequila Polska, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za "5 Stadion" (Kompania Piwowarska); GPD Advertising za "Pascal kontra Okrasa" (Lidl Polska); Publicis, MEC i Lemon Sky za "Serce i Rozum" (Orange Polska).
Srebrne Effie powędrowały do agencji: MEC za kampanię "Nivea Baby: Autorytet troskliwego dziecka" (Nivea Polska); Gong za kampanię "Moje Ciasto" (Unilever Polska); Saatchi & Saatchi Poland, PHD Media Direction, Clos Brothers za kampanię "Yaris Hybrydowy" (Toyota Motor Poland); MediaCom Warszawa, Change Integrated za kampanię "Skoda Citigo - Pierwszy samochód, który rozumie kobiety" (Skoda Polska); Ogilvy & Mather za kampanię "Wygaszanie punktów" (Loyalty Partner Polska); H20 Creative za kampanię "Owocowa w każdym procencie" (Stock Polska); Up za kampanię "Promocja sklepu internetowego www.endo.pl" (Endo); Carat Polska, Hypermedia Isobar za kampanię serialu "Klinika dla pluszaków" (The Walt Disney Company Polska); IQ Marketing (Poland), Starcom MediaVest Group za kampanię "AbraKAWAbra - wyczaruj kawowe orzeźwienie" (Mondelez Internationa); McCann Warsaw, Starcom MediaVest Group, John Pitcher za kampanię "Lech Shandy piwo orzeźwione lemoniadą" (Kompania Piwowarska); DDB Warszawa, OMD, 24/7PR, Tribal DDB za kamapnię "Dziecięca Eskorta McDonald's" (McDonald's); MediaCom Warszawa, Grey Group Poland za kampanię "Woodstock" (P4); MEC, Duda Polska za kampanię "Daj się zaskoczyć jakością Biedronki" (Jeronimo Martins Polska).
Brązowe Effie zdobyły agencje: Vacaloca, First Line, Carat Polska za kampanię "List do Mikołaja" (Mattel Poland); Maxus za kampanię "To wszystko zmienia" (Unimil); BBDO Warszawa, MediaCom Warszawa za kampanię "Pasje" (Mars Polska); Ambasada Brand Communications, Havas Media za kampanię "Świnka" (mBank); Brain, Lowe Media za kampanię "Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie" (ING Bank Śląski); Marketing Wizards, Socializer, Sales & More za kampanię "Największy Klub Zakupowy w Polsce" (Złote Wyprzedaże); 303, Polski Związek Piłki Nożnej za kampanię "Turniej Tymbark" (Grupa Maspex); PZL, Gong, Maxus za kampanię "Wprowadzenie na rynek pierwszego banku nowej generacji - Alior Sync" (Alior Bank); Change Integrated, MediaCom Warszawa za kampanię "Proama - Zespół specjalistów od spraw ubezpieczeń" (Proama); Saatchi & Saatchi Poland, Novartis Polska, Starlink, MEC za kampanię "Potężny młot" (Novartis Polska); Mindshare, Ars Thanea za kampanię "Zobacz z bliska" (Discovery Polska); Ogilvy & Mather, Starcom MediaVest Group za kampanię "Eny" (Platforma n); Telescope, Eura 7 za kampanię "SM - Walcz o siebie" (Polskie Stowarzyszenie Stwardnienia Rozsianego, Fundacja Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej); Havas Worldwide za kampanię "Zbieram na cycki, nowe fryzury i dragi" (Fundacja Rak'n'Roll); MediaCom Warszawa, Brand Support za kampanię "Danone Nations Cup" (Danone); Havas Worldwide, MEC za kampanię "Reklama dla Firm" (Orange Polska); Grandes Kochonos, Lowe Media za kampanię "40 lat" (ING Powszechne Towarzystwo Emerytalne); Fat Baby, Bi Fri Marketing Consulting za kampanię "Plażowanie i zwiedzanie" (Rainbow Tours); DDB Warszawa, PHD Media Direction za kampanię "Czas na rodzinną zabawę" (Unilever Polska).
W punktacji obejmującej liczbę nominacji i przyznanych nagród najlepiej wypadły agencje DDB Warszawa (32 pkt), Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants (24 pkt), Grey Group Poland (14 pkt), Publicis (13 pkt), Lemon Sky (12 pkt). Wśród domów mediowych najefektywniejsze były: Starcom MediaVest Group (38 pkt), MEC (32 pkt) i MediaCom Warszawa (29 pkt), Carat Polska (17 pkt), Lowe Media (14 pkt).
Łącznie do konkursu zgłoszono 154 kampanie reklamowe w 20 kategoriach. Pracom jury (w składzie było 73 osoby) przewodniczył Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netia SA.
Organizatorem konkursu w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

(DR) 

Effie Awards 2013 (fot. Marcin Obara)
Effie Awards 2013 (fot. Marcin Obara)
Effie Awards 2013 (fot. Marcin Obara)

(15.10.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.